“Reusita profesionala este data de calitatea muncii”
Interviu cu domnul ing. Petre Mazilu
director general al companiei General MPM Impex S.R.L.
– Stimate domnule director general ing. Petre Mazilu va rugam sa ne prezentati bilantul realizarilor companiei General MPM Impex S.R.L. din anul 2010.
– Societatea General MPM Impex S.R.L., desi sa confruntat cu toate greutatile si neajunsurile crizei economico-financiare din tara noastra, totusi, a reusit sa le depaseasca si putem spune cu mândrie si satisfactie ca am trecut cu bine de un an foarte dificil.
Astfel, desi anii 2009 si 2010 au fost ani de criza economico-financiara la nivelul intregii tari, societatea noastra a realizat in anul 2009 o cifra de afaceri de 17.988.400 lei (cu 38% mai putin fata de anul 2008), dar in anul 2010 am reusit sa depasim greutatile crizei si am realizat o cifra de afaceri de 26.193.872 lei (cu 45,6% mai mult fata de 2009). Aceasta inseamna ca cifra de afaceri pe anul 2010 a fost de 6.113.208 Euro.
Plusul la cifra de afaceri din anul 2010 sa realizat in conditiile unei eficiente deosebite. Astfel, desi in anul 2009 ne aflam in plina criza, totusi, societatea noastra a realizat un profit net de 555.557 lei, pentru ca in anul 2010 profitul firmei sa inregistreze o crestere de peste 10,6 ori mai mare fata de anul anterior, adica 5.887.388 lei si implicit o rentabilitate si solvabilitate patrimoniala foarte buna. Astfel, solvabilitatea patrimoniala este de 64,8%, cu mult peste limita acceptata ca fiind optima, iar lichiditatea globala este de 2,2, in conditiile in care nivelul considerat bun este de 1.
O simpla comparatie a evolutiei societatii noastre, arata ca in anul 2000 firma realiza o cifra de afaceri de 999.846 lei cu 39 salariati, iar in anul 2010 numarul de angajati a crescut la 246 si cifra de afaceri realizata (26.193.872 lei) a fost incomparabil mai mare. Astfel, aceasta comparatie ne arata ca daca in anul 2010 cifra de afaceri crestea de 26 ori fata de anul 2000, numarul de salariati a crescut numai de 6,3 ori. Acest aspect indica faptul ca managementul societatii a fost preocupat in permanenta de realizarea unei productii sporite, dar nu oricum, ci in conditii de maxima eficienta si ridicarea permanenta a calificarii personalului firmei.
Periodic, compania noastra trimite personal muncitor si TESA la diverse cursuri de perfectionare. De asemenea, angajam personal calificat ori de câte ori activitatea impune acest lucru, satisfactiile personalului muncitor din societatea noastra cunoscând cresteri semnificative, concretizate in câstiguri salariale dintre cele mai mari pe ramura. Astfel, in luna decembrie 2010 salariul mediu brut pe total unitate a fost de 1960 lei, iar salariul mediu net a fost de 1420 lei pe salariat.
S.C. General MPM Impex S.R.L a continuat permanent efortul de dezvoltare si consolidare a bazei tehnico-materiale, fiind achizitionate mijloace fixe (echipamente tehnologice, mijloace de transport, aparatura de masura si control, birotica etc.) in valoare de 1.042.172 lei, astfel ca, la sfârsitul anului 2010 societatea avea mijloace fixe in valoare de 4.916.725 lei.
Daca privim comparativ situatia la 31 decembrie 2010 a furnizorilor neachitati cu cea a clientilor care urmeaza a fi incasati in perioadele urmatoare, observam ca societatea si-a largit baza de parteneri, astfel ca, avem motive serioase de incredere ca vom realiza si in 2011 venituri deosebite. La 31 decembrie 2010, furnizorii neachitati erau in valoare de 4.873.218 lei, iar clientii ce urmau a fi incasati erau in valoare de 10.500.272 lei (un plus de 5.627.054 lei sau 215,5%).
Datorita realizarilor obtinute, societatea noastra a contribuit cu sume considerabile la Bugetul de Stat. Astfel, la 31 decembrie 2010 S.C. General MPM Impex S.R.L si-a achitat toate obligatiile fata de bugetul statului varsând in visteria acestuia o suma de 12.526.656 lei (peste 3 mil. de euro). La ora prezentului interviu societatea a mai achitat la bugetul de stat inca 1.748.945 lei astfel incât, contributia societatii pentru anul 2010 a fost de aproximativ 4 milioane de euro.
O alta preocupare a societatii noastre a fost asigurarea celor mai bune conditii de calitate pentru lucrarile executate, fiind certificat, de catre organele abilitate (SRAC), faptul ca societatea General MPM Impex S.R.L are implementat si mentine: Sistemul de Management al Calitatii pentru proiectarea si executia instalatiilor pentru constructii si executia lucrarilor de constructii civile si industriale; Sistemul de Management al Sanatatii si Securitatii Ocupationale; Sistemul de Management de Mediu.
– Care sunt principalele programe pe care le aveti in derulare in prezent si ce proiecte vizati pentru perioada imediat urmatoare?
– In cadrul programului de reabilitare si imbunatatire a sistemului de alimentare cu gaze naturale derulat de catre SC GDF SUEZ ENERGY România, cu care avem o colaborare deosebita pe raza Municipiului Bucuresti, efectuam lucrari de proiectare si executie pentru inlocuirea conductelor de gaze naturale si a bransamentelor in mai multe zone din Capitala, cum ar fi: Ansamblul de locuinte Pajura II – intre str. Pajurei, str. Hrisovului si str. Baiculesti din sectorul 1; Str. Pârgarilor din sectorul 2; Str. Ion Ursu din sectorul 2; Str. Ceahlau intre str. Gheorghe Vâlsan si str. Nicolae Filimon din sectorul 6.
De asemenea, in cadrul aceluiasi program de reabilitare si imbunatatire a sistemelor de alimentare cu gaze naturale, avem in desfasurare lucrari de proiectare si executie si in judetul Ilfov, respectiv in orasul Popesti-Leordeni si in comuna Chiajna, pentru inelul de medie presiune. Totodata, avem in curs de executie lucrari si in alte zone din tara, precum judetul Prahova, in localitatea Floresti, pentru sistemul de distributie gaze naturale si in municipiul Ploiesti, pentru sistemul de repartitie medie presiune.
Pe baza contractelor incheiate cu SC GDF SUEZ ENERGY România, avem in derulare de la inceputul acestui an si pâna in prezent, un numar de circa 25 de extinderi de conducte gaze naturale situate pe raza Municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov, din totalul de aproximativ 180 de ordine de lucru incredintate spre proiectare si executie, diferenta constând in lucrari de bransamente gaze naturale.
– Compania pe care o conduceti reprezinta un nume important in domeniul serviciilor de instalatii in constructii. Care este secretul acestei reusite si ce considerati ca va diferentiaza de concurenta?
– Apreciem ca reusita intr-un anumit domeniu este data de calitatea muncii si de cumulul eforturilor profesionale depuse de-a lungul timpului. Astfel, consider ca este necesara implicarea directa in tot ceea ce inseamna activitatea firmei, cu o atentie deosebita pentru fiecare detaliu, coordonarea directa a personalului, respectiv a birourilor de proiectare si a sefilor de santiere, rabdarea in rezolvarea competenta a fiecarei probleme pe care personalul aflat in subordine o poate intâmpina in derularea unui proiect, fie in faza de proiectare, fie in faza de obtinere a autorizatiei de construire, fie in executie. De asemenea, trebuie asigurata logistica necesara, astfel incât, personalul sa aiba acces prompt la date si informatii utile pentru desfasurarea activitatii prestate, considerând ca acestea sunt absolut necesare pentru obtinerea unor rezultate deosebite. Totodata, deschiderea catre tot ce inseamna nou si cu aplicabilitate in desfasurarea activitatii firmei, astfel incât rezultatele obtinute sa fie pe masura cerintelor de dezvoltare, reprezinta un alt aspect extrem de important pentru evolutia societatii.
Ca o recunoastere a reusitei societatii in domeniul in care activam este si clasarea in fiecare an pe pozitii onorante in ierarhia sectorului nostru de activitate. Astfel, daca ar fi sa enumeram, putem aminti pozitia a patra ocupata de firma noastra in anul 2009, la grupa Constructii, pentru intreprinderile mijlocii, domeniul Lucrari de Instalatii, dar si locul 35 pe tara, la aceeasi categorie, daca privim un clasament din punct de vedere al cifrei de afaceri.
De asemenea, ca o recunoastere importanta a colaborarii foarte bune dintre compania noastra si societatea GDF Suez Energy România, este si Diploma de Excelenta acordata de aceasta pentru calitatea lucrarilor efectuate in anul 2010.
– Care este strategia de dezvoltare a societatii General MPM Impex S.R.L si ce investitii veti aloca pentru acest segment?
– In conditiile in care, in anul 2011, activitatea de constructii din tara noastra va inregistra o tendinta de crestere de 15-20% a volumului comenzilor si contractelor, societatea noastra va trebui sa se preocupe de consolidarea pozitiei pe aceasta piata. In acest sens, ne vom concentra atentia pentru consolidarea si cresterea bazei de clienti si extinderea cu noi activitati in domeniu, aspecte importante pentru cresterea cifrei de afaceri. De asemenea, vom continua investitiile in modernizarea bazei tehnicomateriale a societatii in sensul achizitionarii de noi mijloace fixe, precum si a reinoirii cu o treime a parcului auto care este in prezent de aproximativ 100 de mijloace de transport. O deosebita atentie vom acorda cresterii calitatii lucrarilor executate, conform normelor prevazute in Sistemul de Management al Calitatii, pentru proiectarea si executia lucrarilor de instalatii, constructii civile si industriale.
Totodata, ne vom axa si in viitor pe fidelizarea personalului firmei in sensul asigurarii celor mai bune conditii de munca: dotarea cu echipament de lucru si protectie, ridicarea nivelului de cunostinte profesionale prin scolarizarea unei parti din salariati, pe cheltuiala firmei. De asemenea, ne vom asigura ca nivelul câstigurilor salariale ale personalului din firma sa fie cu cel putin 10% – 15% mai mare fata de anul 2010, desigur in corelatie cu cresterea productivitatii muncii.